1. Метою навчальної дисципліни є формування теоретичних знань і компетенцій стосовно закономірностей розвитку науки і техніки як унікального історико-культурного феномену.  Завданням курсу “Історія науки і техніки” є: виділити основні етапи (античність, середньовіччя, новий час, сучасність) і пояснити закономірності і особливості розвитку наукових і технічних знань у конкретних історичних умовах; проаналізувати фактори розвитку науки, зростання незалежності природознавства від світоглядних та ідеологічних установок; сформувати у студентів цілісне уявлення про розвиток науки і техніки як історико-культурного явища; структурувати інформацію про досягнення людської думки у різні періоди історії; узагальнити інформацію, отриману з інших дисциплін, що торкаються проблем розвитку людського суспільства;

Міждисциплінарні зв’язки. Навчальна дисципліна «Історія науки і техніки» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Вступ до спеціальності», «Основи наукових досліджень».

2. Компетенції, що формуються під час вивчення дисципліни:

Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях. Здатність використовувати системні знання з фізики та її історії. Здатність аналізувати предметні задачі, розглядати різні способи їх розв’язування. Здатність застосувати основні положення фізики, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми. Здатність продемонструвати та застосувати знання з фізики. Здатність виокремлювати компоненти професійних  задач, пояснювати їх взаємозв’язки та розробляти, пропонувати різні шляхи розв’язування задачі. Здатність формувати ціннісний аспект фізико-технологічних знань, координувати їх емоційне сприйняття студентами, розробляти і пропонувати різні форми та види виховання позитивного ставлення до засвоєння їх основ та методів.

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами:

Тема 1. Теоретичні і методологічні основи історії науки і техніки

Тема 2.Стан наукових знань до античного світу

Тема 3. Наука, техніка і культура в античному світі

Тема 4. Прогрес людської думки в середньовіччі

Тема 5. Наукові знання епохи Відродження

Тема 6. Класична наука нового часу (XVII – XIX століття)

Тема 7. Технічний прогрес та наукове знання у ХІХ столітті.

Тема 8. Науково-технічний розвиток у ХХ столітті

Тема 9. Наука України на різних етапах її становлення

Тема 10. Основні тенденції та перспективи розвитку науки у ХХІ столітті

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредит ЄКТС, 120 годин, з них 40 годин аудиторної та 80 годин самостійної роботи.

5. Форма семестрового контролю: екзамен.

6. Викладачі: Авдеюк Павло Іванович кандидат фізико-математичних наук, доцент.

7. Перелік основної літератури

  1. Виргинский В. С., Хотеенков В.Ф. Очерки истории науки и техники с древнейших времен до середины XV века: Кн. для учителя.— М.: Просвещение, 1993.— 288 с.
  2. История науки и техники. Учебно-методическое пособие./Под ред. Ткачева А.В. – СПб.: СПБ ГУ ИТМО, 2006. – 143 с.
  3. Історія науки і техніки у вищих навчальних закладах України. Зб. наук. праць. За матеріалами науково-методичної конференції 13–14 квітня 2006 року / Упорядники Л. М. Бєсов, М. В. Зозуля, І. М. Криленко. – Х. : НТУ „ХПІ”, 2007. – 496 с.
  4. Курс лекцій з історії науки і техніки України. Навчальний посібник для студентів і викладачів вищих технічних навчальних закладів усіх рівнів акредитації. – Львів: «Львівська політехніка», 1999. – 225 с.