1. Мета: формування у майбутнього спеціаліста системи знань з фізики та енергетики і розуміння закономірностей перетворення енергії та її взаємозв’язку. Це передбачає виклад основних розділів фізики, з яких можна отримати решту навчального матеріалу. Ознайомлення студента з історією розвитку електротехніки, сучасними проблемами електротехніки, з фізичними особливостями функціонування та будовою електричних апаратів і машин; з основами виробництва, розподілу та споживання електричної енергії, енергетичними ресурсами країни; екологічними проблемами енергетики, закономірностей та законів, які безпосередньо використовуються в галузі електроенергетики.

Міждисциплінарні зв’язки. Навчальна дисципліна «сучасні питанні фізики та енергетики» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Загальна та теоретична фізика», «Фізика твердого тіла», «Історія науки і техніки».

2. Компетенції, що формуються під час вивчення дисципліни:

Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях. Здатність використовувати системні знання з фізики та її історії. Здатність аналізувати предметні задачі, розглядати різні способи їх розв’язування. Здатність застосувати основні положення фізики, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми. Здатність продемонструвати та застосувати знання з фізики. Здатність виокремлювати компоненти професійних  задач, пояснювати їх взаємозв’язки та розробляти, пропонувати різні шляхи розв’язування задачі. Здатність формувати ціннісний аспект фізико-технологічних знань, координувати їх емоційне сприйняття студентами, розробляти і пропонувати різні форми та види виховання позитивного ставлення до засвоєння їх основ та методів.

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами:

Модуль 1. Сучасні питання фізики.

Тема 1. Нерівноважна термодинаміка.

Тема 2. .Магнетизм.

Тема 3. Атомна динаміка в твердих тілах.

Тема 4. Основи термоелектрики.

Тема 5. Основи фізики відкритих систем.

Модуль 2. Сучасні питання енергетики

Тема 1. Енергетичні ресурси землі. Джерела енергії.

Тема 2. Сучасні способи отримання електричної енергії. Установки для виробництва електроенергії.

Тема 3. Можливі способи перетворення різних видів енергії в електричну.

Тема 4. Електроенергетика.

Тема 5. Відновлювальні джерела енергії.

4.  Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 4 кредит ЄКТС, 120 годин, з них 40 годин аудиторної та 80 годин самостійної роботи.

5. Форма семестрового контролю: залік.

6. Викладачі: Поведа Руслан Анатолійович, кандидат фізико-математичних наук, доцент.

7. Перелік основної літератури

  1. С.Лавси, Т.Шрингер. Динамические свойства твердых тел и жидкостей. Мир. Москва. 1990, 487с.
  2. Н.Марч, М.Паринелло. Коллективные эффекты в твердых телах и жидкостях. Москва, Мир. 1986, 319с.
  3. А.Брус, Р.Каули. Структурные фазовые переходы. Москва, Мир, 1984, 408с.
  4. Ф.Блатт. Термоэлектродвижущая сила металлов. Москва, Металлургия. 1980. 248с.
  5. И. Пригожин, Д.Кондепуди. Современная термодинамика. Москва, Мир, 2002, 462с.
  6. Веников В.А., Путятин Е.В. Введение в специальность. Электроэнергетика. – М.: Энергия, 1988.
  7. Пинский А.А., Граковский Г.Ю. Физика с основами электротехники. – М.: Высшая школа, 1985.
  8. Берковский Б.М., Кузьминов В.А. Возобновляемые источники энергии на службе человека. – М.: Наука, 1987.
  9. Ветроэнергетика. – М.: Энергоатомиздат, 1982.
  10. Веников В.А., Журавлев В.Г., Филипова Т.А. Энергетика в современном мире. – М.: Знание, 1986.
  11. Преобразование солнечной знергии.- М.: Наука, 1985.